Kolejna wizyta w Londynie

W dniach 28 luty -1 marca 2018 roku uczniowie Zespołu Szkół w Chocianowie z opiekunem Joanną Knutelską (nauczycielem przedmiotów zawodowych logistycznych), wraz z uczniami Szkoły Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Przemkowie z opiekunem Elżbietą Righi (nauczycielem j. angielskiego), uczestniczyli w wycieczce do stolicy Wielkiej Brytanii – Londynu. Podróż odbyła się głównie droga lotniczą samolotem linii Ryanair, ale nie zabrakło również podróży pociągiem linii Stanstead Express, metrem czy też słynnym, piętrowym londyńskim autobusem.

Przygodę z zwiedzaniem niesamowitego miasta jakim jest Londyn rozpoczęliśmy od Monumentu, najwyższej wolnostojącej kamiennej kolumny na świecie. Upamiętnia ona Wielki pożar Londynu który miał miejsce w 1666 roku. Następnie udaliśmy się na 36 piętro jednego z drapaczy chmur – Sky Garden, znanego jako „Walkie Talkie”. Tę potoczną nazwę zawdzięcza on swojemu kształtowi, przypominającemu słuchawkę radiotelefonu. Sky Garden to okazja, aby z góry, niemal z lotu ptaka móc podziwiać zapierającą dech w piersiach panoramę Londynu. Nam niestety podziwiać panoramy się nie udało, ponieważ akurat tego dnia Londyn nawiedziła “bestia ze wschodu” (zamiecie i zawieje śnieżne) – jak donoszą brytyjskie gazety. Kolejnym elementem była Tower Hill, gdzie znajduje się słynna twierdza londyńska – Tower of London. Budowla obronna i pałacowa monarchów Anglii, położona nad północnym brzegiem Tamizy, a od 1988 roku wpisana na listę dziedzictwa kulturowego Unesco. Nad Tamizą przeszliśmy po zwodzonym moście – Tower Bridge, który jest jednym z najbardziej znanych obiektów w Londynie. Po drugiej stronie rzeki mogliśmy podziwiać HMS Belfast (okręt wojenny), Southwark Catherdal, The Globe i brytyjskie muzeum narodowe międzynarodowej sztuki nowoczesnej – Tate Modern. Następnie przeszliśmy po wybudowanym z okazji nowego millenium, Millenium Bridge w kierunku St. Paul’s Cathedral. Jest to wiszący most znany z filmu „Harry Potter i Książę Półkrwi”, w którym przedstawione jest zniszczenie mostu przez śmierciożerców. St. Paul’s Cathedral, czyli Katedra Świętego Pawła, to jeden z najbardziej znanych kościołów anglikańskich w Wielkiej Brytanii i budowli Londynu. Znajduje się w samym sercu londyńskiej dzielnicy City of London i formalnie pełni funkcję głównej świątyni tej dzielnicy, a w jej wnętrzach odbył się ślub księcia Walii – Karola Windsora i lady Diany Spencer czy też pogrzeb Margaret Thatcher.

Z St. Paul’s Cathedral piętrowym autobusem przejechaliśmy do Trafalgar Square, gdzie mogliśmy zobaczyć Kolumnę Nelsona oraz The National Gallery. Następnie dotarliśmy do WESTMINSTER ABBEY oraz HOUSES OF PRALIAMENT i oczywiście BIG BENA, a idąc w stronę Tamizy podziwialiśmy słynne londyńskie LONDON EYE. Spacerując przez St. James Park dotarliśmy pod Buckingham Palace i słynnego pomnika Królowej Wiktorii. Idąc po The Mall mogliśmy podziwiać St. James Palace, gdzie mieszka Książe Karol – następca tronu, wraz z Kamilą. W ten sposób dotarliśmy Picadilly Circus z najsłynniejszymi reklamami świata (po Times Square w Nowym Yorku) i przeszliśmy się na luksusową Regent Street oraz słynną Oxford Street, gdzie znajdują się jedne z najdroższych sklepów.

Anomalnie pogodowe zapewniły nam wiele atrakcji, a linie lotnicze Ryanair, chcąc przedłużyć nasz pobyt w Wielkiej Brytanii, opóźniły lot powrotny :)

Londyn zapewnił nam niesamowite wrażenia, które na zawsze pozostaną w naszej pamięci.