Logo: CCC S.A

27 lutego 2013. uczniowie Zespołu Szkół w Chocianowie – I i II  klasa Technikum Logistycznego wraz z nauczycielkami p. Anną Druzga  i p. Bożeną Wiszniewską uczestniczyli w wycieczce zawodoznawczej, której celem było zgłębienie tajników funkcjonowania firmy „CCC” w Polkowicach.

Na początku wizyty uczniowie w sali konferencyjnej obejrzeli prezentację multimedialną na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa z zakresu szeroko rozwiniętej logistyki, jej struktury dostaw, struktury sprzedaży, sieci dystrybucji oraz pozycji rynkowej.

Przedsiębiorstwo CCC kieruje swoje produkty do szerokiego grona odbiorców, począwszy od wymagających klientów modnych butików, poprzez klientów ze środkowego segmentu rynku, dla których stosunek jakość/cena gra podstawową rolę, aż po nieco mniej zamożnych klientów, poszukujących obuwia o przyzwoitej jakości w umiarkowanej cenie. Strategia dywersyfikacji marki znajduje odzwierciedlenie w trzech autonomicznych kanałach dystrybucji poprzez salony firmowe CCC, sieć butików Lasocki oraz sklepy obuwnicze BOTI. W okresie jednego roku firma oferuje blisko trzy tysiące wzorów obuwia. Spółka posiada łącznie 67 zarejestrowanych marek towarowych – najbardziej popularną marką sprzedawaną przez Grupę CCC jest marka Lasocki, dostępna zarówno w salonach CCC, jak i firmowych butikach Lasocki.

Grupa CCC jest zdecydowanym liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Według stanu na dzień 31 grudnia 2012 roku, sieć sprzedaży Grupy CCC obejmowała 709 placówek, na co składało się: 375 salonów firmowych CCC w kraju, w tym: 36 agencyjnych, 62 salony CCC w Republice Czeskiej, 12 salonów CCC w Republice Słowackiej, 15 salonów na Węgrzech, 30 salonów Lasocki, 4 butiki Quazi, 146 sklepów własnych Boti, 23 salony franczyzowe CCC, w tym: 5 salonów franczyzowych CCC w Rosji, 3 salony CCC na Łotwie, 5 salonów CCC w Rumunii oraz 1 salon CCC w Kazachstanie i na Ukrainie oraz 42 sklepy franczyzowe Boti.

Te oraz wiele innych informacji zostało uczniom przekazanych przez dyrektora ds. logistyki Pana Sylwestra Szymczaka podczas ogólnej prezentacji firmy. Pozwoliła ona poznać firmę jedynie od strony teoretycznej, przejście zaś na poszczególne hale i magazyny umożliwiło dopełnienie obrazu firmy, jako bardzo sprawnie funkcjonującego koncernu. Uczniowie mieli okazję zobaczyć nowoczesne maszyny i poznać funkcjonowanie systemu dystrybucji, dostaw, transportu, magazynowania, a także monitoring sprawnej kontroli jakości.

Firma „CCC” zaskoczyła młodzież swoimi wielkimi rozmiarami i niezwykłą atmosferą. Okazało się również, że młodzież niewiele wiedziała na temat lokalnego pracodawcy. Uczniowie zdali sobie sprawę, że posiadanie takich cech, jak: elastyczność, działanie, efektywność, zaangażowanie i rozwój pozwala zdobyć tak wysokie szczeble kariery.  Dzięki wycieczce mieli możliwość zdobycia nowej wiedzy na temat pracy w tak dużej firmie.