Na herbatce u Królowej Anglii w Londynie

W dniach 12-13 luty 2017 roku uczniowie klas logistycznych Zespołu Szkół w Chocianowie, wraz z uczniami Publicznego Gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ireny Sendler w Przemkowie, uczestniczyli w wycieczce do stolicy Wielkiej Brytanii – Londynu. Podróż odbyła się głównie droga lotniczą samolotem linii Ryanair, ale nie zabrakło również podróży pociągiem linii Stanstead Express, metrem czy też słynnym, piętrowym londyńskim autobusem.

RIMG3333Przygodę z zwiedzaniem niesamowitego miasta jakim jest Londyn rozpoczęliśmy od stacji metra Tower Hill, gdzie znajduje się słynna twierdza londyńska – Tower of London. Budowla obronna i pałacowa monarchów Anglii, położona nad północnym brzegiem Tamizy, a od 1988 roku wpisana na listę dziedzictwa kulturowego Unesco. Nad Tamizą przeszliśmy po zwodzonym moście – Tower Bridge, który jest jednym z najbardziej znanych obiektów w Londynie. Po drugiej stronie rzeki mogliśmy podziwiać HMS Belfast (okręt wojenny), Southwark Catherdal, The Globe i brytyjskie muzeum narodowe międzynarodowej sztuki nowoczesnej – Tate Modern. Następnie przeszliśmy po wybudowanym z okazji nowego millenium, Millenium Bridge w kierunku St. Paul’s Cathedral. Jest to wiszący most znany z filmu „Harry Potter i Książę Półkrwi”, w którym przedstawione jest zniszczenie mostu przez śmierciożerców. St. Paul’s Cathedral, czyli Katedra Świętego Pawła, to jeden z najbardziej znanych kościołów anglikańskich w Wielkiej Brytanii i budowli Londynu. Znajduje się w samym sercu londyńskiej dzielnicy City of London i formalnie pełni funkcję głównej świątyni tej dzielnicy, a w jej wnętrzach odbył się ślub księcia Walii – Karola Windsora i lady Diany Spencer.

RIMG3313Z St. Paul’s Cathedral piętrowym autobusem przejechaliśmy do Trafalgar Square, gdzie mogliśmy zobaczyć Kolumnę Nelsona oraz The National Gallery. Następnie dotarliśmy do WESTMINSTER ABBEY oraz HOUSES OF PRALIAMENT i oczywiście BIG BENA, a idąc w stronę Tamizy podziwialiśmy słynne londyńskie LONDON EYE. Spacerując przez St. James Park dotarliśmy pod Buckingham Palace i słynnego pomnika Królowej Wiktorii. Idąc po The Mall mogliśmy podziwiać St. James Palace, gdzie mieszka Książe Karol – następca tronu, wraz z Kamilą. W ten sposób dotarliśmy Picadilly Circus z najsłynniejszymi reklamami świata (po Times Square w Nowym Yorku) i przeszliśmy się na luksusową Regent Street oraz słynną Oxford Street, gdzie znajdują się jedne z najdroższych sklepów.

W Londynie udało nam się również doświadczyć typowej dla tego kraju deszczowej pogody, a linie lotnicze Ryanair, chcąc przedłużyć nasz pobyt w Wielkiej Brytanii, opóźniły nam lot powrotny :)

Londyn zapewnił nam niesamowite wrażenia, które na zawsze pozostaną w naszej pamięci.