W dniach od 16 do 18 września grupa 10 uczniów z Technikum Logistycznego wraz z opiekunem panią Anną Druzga uczestniczyła   w zajęciach specjalistycznych z zakresu logistyki realizowanych w ramach projektu „Akademia Zawodowców w Powiecie Polkowickim”. Zajęcia odbyły się nadmorskiej miejscowości Świnoujście. Młodzież w ramach tematyki branży logistycznej  miała możliwość zapoznać się z infrastrukturą miejską miasta Świnoujście, infrastrukturą transportu kolejowego oraz infrastrukturą transportu morskiego.

Dzięki długiej podróży transportem kolejowym uczniowie mieli możliwość zapoznać się z taborem polskiego przewoźnika, który obsługuje dalekobieżne przewozy pasażerskie InterCity .Kierownictwo obsługujące  pociąg  przedstawiło nam transport kolejowy , jego instytucje, podział kolei według : rodzaju taboru, napędu,  funkcji,  trasy taboru, charakteru przewozu, liczby użytkowników. Poznaliśmy temat infrastruktury kolejowej : liniowej, punktowej, klasyfikację wg:  szerokości torów, liczby torów , rodzaju zasilania pociągu, ukształtowania terenu, znaczenia.

Młodzież w ramach lekcji logistyki przeprowadzonej przez pana Wiesława Mileńko poznała wiele ciekawych zagadnień z zakresu transportu morskiego , a w szczególności tematu związanego z przeładunkami, wyładunkami w terminalu promowym. W ramach zajęć zorganizowanych przez Terminal Promowy w Świnoujściu mieliśmy możliwość poznania „od środka”  największego w Polsce portu pod względem zawinięć promów i wielkości ruchu pasażerskiego i towarowego, terminal promowy. Jest on przystosowany do przeładunku w systemie ro-ro wagonów kolejowych, naczep, samochodów ciężarowych a także do obsługi ruchu pasażerskiego do Szwecji. Funkcjonuje tam 5 stanowisk obsługujących promy kolejowo – samochodowe i pasażersko samochodowe. Aktualnie codziennie odchodzą 3 promy do Trelleborga i 5 do Ystad.  Leżący nad samym morzem, Port w Świnoujściu razem z Portem w Szczecinie tworzy jeden z największych na Bałtyku zespół portowy. Aby statki dotarły do Szczecina muszą przepłynąć przez Świnoujście, a mogą to uczynić jednostki o długości do 270 metrów i zanurzeniu 13,2 metra. Główny fragment portu to największy w naszym kraju terminal przyjmujący suche ładunki masowe – głównie węgiel, rudę dla hut w Polsce oraz w  Czechach i na Słowacji. Jest tutaj również nowy terminal „specjalizujący się” w płodach rolnych – jego magazyny mogą pomieścić do 50 tysięcy ton produktów.

Poznając infrastrukturę miejską , jak i morską uczestniczyliśmy w rejsie wycieczkowym statkiem ,,Chateaubriand” oglądając tor wodny do Szczecina, port Marynarki Wojennej, Kanał Mieleński, Stara Świna , krajobrazy krainy 44 wysp, rezerwat ptactwa wodnego, historyczne miejsca z okresu II-giej Wojny Światowej , przeprawę promową „Karsibór” , Terminal Promów Morskich, Morska Stocznia Remontowa , port przeładunkowy , latarnia morska , Fort Gerharda i Fort Anioła , falochron i „Stawę Młyny” , Basen Północny , stacja pilotów , przeprawę promową w centrum miasta , wpłynięcie do końca falochronu wschodniego tj. ok 1 km w morze  oraz Gazoport .