„ROZWÓJ SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W POWIECIE POLKOWICKIM”

StartFormy wsparcia dostępne dla uczestników projektuPobierz

Okres realizacji projektu: 20.09.2024 r. – 31.12.2027 r.
Fundusz: Europejski Fundusz Społeczny Plus oraz środki budżetu państwa w ramach Priorytetu nr 8 „Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku”, Działania nr FEDS.08.03 „Dostęp do edukacji – ZIT” Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027
Wartość projektu: 4 233 735,14 zł

Kwota dofinansowania projektu: 3 386 988,11 zł
– w tym z Funduszy Europejskich: 2 963 614,59 zł
– w tym z budżetu państwa: 423 373,52 zł

OPIS PROJEKTU:
Celem projektu jest wzrost jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadpodstawowych prowadzących kształcenie zawodowe Powiatu Polkowickiego (ZSCH i ZSP) poprzez rozwój kompetencji 440 uczniów i 20 nauczycieli w oparciu o między innymi: współpracę szkół z pracodawcami w zakresie organizacji uczniowskich staży i praktyk zawodowych, organizację zajęć pozalekcyjnych, kursów, działań wspierających zdrowie psychiczne oraz doradztwo zawodowe dla uczniów, jak również wsparcie dla nauczycieli w postaci szkoleń rozwijających kompetencje oraz doposażenie bazy dydaktycznej.
Działania te przyczynią się do osiągnięcia zakładanych rezultatów, tj. uczniowie zdobędą niezbędne doświadczenie na rynku pracy, rozwiną swoją kreatywność, przedsiębiorczość, zwiększą umiejętności: cyfrowe, w zakresie myślenia krytycznego i kompleksowego rozwiązywania problemów, przywódcze, kształtujące postawy prośrodowiskowe i prospołeczne, w zakresie pracy zespołowej i zdolność uczenia się, zwiększą kwalifikacje, nauczą się swobodnie korzystać z nowoczesnych narzędzi TIK, a w efekcie
staną się cenionymi na rynku pracy pracownikami. Wsparcie dla nauczycieli w postaci szkoleń rozwijających umiejętności zawodowe i społeczne, m.in.
kompetencje cyfrowe pozwoli im na efektywniejszą pracę z uczniami, uaktualnienie wiedzy branżowej, uzupełnienie i poznanie nowych metod i technik pracy z młodzieżą, w tym TIK i AI. Zostanie unowocześniona baza dydaktyczna szkół, w tym w pomoce IT i AI.

Zadania realizowane w ramach Projektu:

  • zajęcia dla uczniów: warsztaty, wycieczki zawodoznawcze, wykłady z zakresu: cyberbezpieczeństwa, SAP, program „Zielona szkoła”, zajęcia pozalekcyjne: fotograficznofilmowe,
    Inteligentny dom, Programowanie i druk 3D, Elektro – Kreatywni; w zajęciach weźmie udział 340 uczniów;
  • organizacja staży uczniowskich i praktyk dla 240 uczniów; zaplanowano realizację 31 500 godzin stażu oraz 4 500 godzin praktyk zawodowych; doradztwo edukacyjno-zawodowe dla 440 uczniów; kursy, szkolenia i inne formy wsparcia dla uczniów (m.in.: operator wózka jezdniowego, magazynier, Excel, uprawnienia SEP do 1kV, AutoCAD, kurs spawania, barmański, baristyczny, pilot wycieczek, sitodruk, linoryt, warsztaty fotograficzne, pilot drona); w kursach weźmie udział 280 uczniów;
  • doposażenie 6 pracowni Zespołu Szkół w Chocianowie: dwóch mechatronicznych, dwóch logistycznych i dwóch turystycznych w narzędzia TIK i pomoce dydaktyczne; doposażenie 16 pracowni Zespołu Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach (trzech informatycznych, dwóch elektrycznych, dwóch reklamy, dwóch spedycji, dwóch matematycznych, dwóch geograficznych, biologii, fizyki i chemii) w narzędzia TIK i pomoce dydaktyczne;
  • kursy, szkolenia i inne formy wsparcia dla nauczycieli – 8 nauczycieli Zespołu Szkół w Chocianowie i 12 nauczycieli Zespołu Szkół w Polkowicach
  • działania wspierające zdrowie psychiczne uczniów – warsztaty, wykłady, konsultacje indywidualne

Uczestnicy projektu:

220 uczniów technikum: logistycznego, mechatronicznego i obsługi turystycznej Zespołu Szkół w Chocianowie,

160 uczniów technikum: rachunkowości, informatycznego, elektrycznego, spedycji, reklamy oraz 60 uczniów branżowej szkoły 1 stopnia (klasy wielozawodowe) Zespołu Szkół w Polkowicach;

20 nauczycieli (8 nauczycieli Zespołu Szkół w Chocianowie i 12 nauczycieli Zespołu Szkół w Polkowicach).

Zadanie 1. Zajęcia dla uczniów:
⎯ warsztaty interdyscyplinarne łączące kierunki logistyki, turystyki i mechatroniki, obejmujące takie zagadnienia jak: zarządzanie ekologicznym, zrównoważonym transportem w turystyce, automatyzacja w turystyce, inteligentne systemy rezerwacji turystycznych, automatyczna identyfikacja danych z wykorzystaniem technologii RFID oraz zarządzanie logistyką w ekoturystyce,
⎯ trzydniowa wycieczka zawodoznawcza do Gdańska dla uczniów kształcących się w zawodzie technik logistyk,
⎯ dwudniowa wycieczka zawodoznawcza na targi motoryzacyjne dla uczniów kształcących się w zawodzie technik mechatronik,
⎯ szkolenie z obsługi programu SAP dla uczniów kształcących się w zawodzie technik logistyk,
⎯ wykład z zakresu cyberbezpieczeństwa.

Zadanie 2. Organizacja staży uczniowskich dla uczniów technikum w Zespole Szkół w Chocianowie.

Zadanie 3. Doradztwo zawodowe – konsultacje indywidualne.

Zadanie 4. Kursy, szkolenia i inne formy wsparcia przygotowujące uczniów do podjęcia nauki na wyższym poziomie kształcenia i/lub zdobycia kwalifikacji zawodowych:
⎯ kurs na operatora wózka jezdniowego z napędem silnikowym dla uczniów kształcących się w zawodzie technik logistyk oraz technik mechatronik,
⎯ kurs magazyniera silnikowym dla uczniów kształcących się w zawodzie technik logistyk,
⎯ kurs Excel na poziomie podstawowym i zaawansowanym dla uczniów kształcących się w zawodzie technik logistyk,
⎯ kurs nadający uprawnienia SEP do 1 kV dla uczniów kształcących się w zawodzie technik mechatronik,
⎯ kurs obsługi AutoCad – poziom podstawowy dla uczniów kształcących się w zawodzie technik mechatronik,
⎯ kurs spawania dla uczniów kształcących się w zawodzie technik mechatronik,
⎯ kurs barmański I i II stopnia dla uczniów kształcących się w zawodzie technik organizacji turystyki,
⎯ kurs baristyczny I i II stopnia dla uczniów kształcących się w zawodzie technik organizacji turystyki,
⎯ kurs pilota wycieczek dla uczniów kształcących się w zawodzie technik organizacji turystyki.

Uczestnicy projektu:

Uczniowie Technikum w Zespole Szkół w Chocianowie

Kontakt w sprawie udziału w projekcie:
⎯ koordynator projektu: Agata Górak
⎯ asystent koordynatora: Marta Smyk
⎯ asystent koordynatora: Wojciech Wróbel