Podsumowanie praktyk i staży w Technikum Obsługi Turystycznej

Uczniowie klas I i II kształcący się w kierunku Technik Obsługi Turystycznej w ciągu roku szkolnego mieli możliwość zdobywania umiejętności praktycznych na terenie całej Polski jak i za granicą w następujących obiektach infrastruktury turystycznej:

• Hotel*** Gasthaus Auwirt – Austria
  • PolHotel – Francja
  • Village de vacances Stella Maris – Francja
  • Hotel**** Verde Montana Wellness & Spa – Kudowa Zdrój
  • Hotel**** Szrenicowy Dwór – Szklarska Poręba
  • Hotel*** Vestina – Międzyzdroje
  • Hotel Columbus – Rowy
  • Hotel*** Pod Jedlami w Wiśle
  • Uzdrowisko “Świeradów – Czerniawa” Sp. z.o.o.
  • Promy m/f Skania, m/f Polonia, m/Wolin, m/f Gryf – Unity Line
  • Statek pasażerski Rex Rheni***

Podczas praktyk przechodzili następujące działy: restauracja, kuchnia, bar, housekeeping, recepcja, administracja, na zakończenie otrzymali certyfikaty z oceną i opinią.

Wspomnienia

Honorata, Patrycja, Kamila, Ola, Patrycja

Praktykantki w Hotelu Columbus w Rowach.

Niezapomniane przeżycie. Przygoda, która pozwoliła nam na poznanie turystycznych miejscowości Polski oraz zdobycie doświadczeń zawodowych .Otrzymałyśmy nasze  pierwsze wynagrodzenie!. Miła atmosfera, ciekawi ludzie, możliwość korzystania z dodatkowych usług hotelu, bliskość morza i pięknej plaży sprawia, że pragniemy wrócić do Rowów jeszcze raz!

Patrycja, Krystyna, Agnieszka, Monika, Ada

Praktykantki w Hotelu Vestina w Międzyzdrojach.

Praktyki w Hotelu Vestina w Międzyzdrojach to wspaniała przygoda. Poznałyśmy tam wiele interesujących osób, a co najważniejsze bardzo dużo się nauczyłyśmy. Pracownicy hotelowi byli wobec nas bardzo życzliwi i chętnie dzielili się z nami posiadaną wiedzą i umiejętnościami. Pobyt w Hotelu Vestina wspominamy jak udane wakacje. Słońce, plaża, piękne morze Bałtyckie i oczywiście profesjonalna praca!

Alicja, Justyna, Marta

Praktykantki w Hotelu Pod Jedlami w Wiśle.

Odbyłyśmy praktyki zawodowe w hotelu “Pod Jedlami” w Wiśle. Było super, pracowałyśmy z bardzo fajnymi ludźmi. Hotel posiadał restauracje, były 2 sale konferencyjne… Najlepsze było to, że pracowałyśmy na różnych stanowiskach pracy, dzięki czemu nauczyłyśmy się nie tylko pracy z klientem, ale także pracy w administracji, gdzie nasza praca opierała się na porządkowaniu dokumentów, wystawianiu faktur, robieniu raportów, wysyłaniu zaproszeń do firm. Nauczyłyśmy się wielu rzeczy, które przydadzą nam się w późniejszej karierze zawodowej.

Patrycja, Ada

Praktykantki/pracownice w Hotelu Verde Montana w Kudowie Zdrój.

Byłyśmy w Hotelu Verde Montana w Kudowie Zdrój, bardzo nam się podobało. Gdy nadszedł czas pożegnania i każdy nas przytulał, to z żalu, że trzeba odjeżdżać popłakałyśmy się, było nam smutno, że tak ten miesiąc zleciał. Od pana Wiesława (kierownika F&B) dostałyśmy propozycje pracy w czasie długiego weekendu majowego, z której bez wahania skorzystałyśmy. Teraz jedziemy do pracy w okresie wakacyjnym i już odliczamy dni do wyjazdu!

O praktykach

Oczywiście powyższe praktyki są obowiązkowe i zgodne z programem kształcenia w zawodzie Technik Obsługi Turystycznej, natomiast uczniowie, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę teoretyczno-praktyczną, szlifować znajomość języka obcego, a przy okazji przeżyć przygodę życia i zarobić “kilka euro” mają możliwość wyjazdu na staże zagraniczne w okresie wakacji.

Szkoła nawiązała współpracę z następującymi firmami turystycznymi: Hotelem Post Fusch i Hotelem Alpinum w Austrii, Park Hotelem Sellin wyspa Rugia w Niemczech, H.Top Amaika – Calidad w Hiszpanii.

Należy zaznaczyć, że siedmioosobowa grupa wyleci już 27.05. na swój pierwszy trzy miesięczny staż do hoteli zlokalizowanych w pobliżu Barcelony, u wybrzeży Morza Śródziemnego. Trzymamy za nich kciuki i życzymy powodzenia!